× jak vydržet

24. července 2011 v 13:02 | Candy |  be THIN
Nebuďte v tom sama!
Nic není víc nemotivující, než když se celý zbytek vaší domácnosti spokojeně vyžírá, zatímco vy si se zaťatými zuby kuchtíte tukožroutské polévky. Zkuste přesvědčit partnera (rodinu), že jim lehká změna jídelníčku neuškodí! Hotovky ať si užijí ve školní jídelně, pracovní kantýně, vy vařte lehké maso, spoustu zeleniny a svým bližním dovolte navíc jen přílohu, kterou vy si odpustíte. Do salátů nakupte lahodné dresingy a sýry, opečte toasty a mohou dlabat s vámi! Jestli vás doma bojkotují, najděte spřízněnou duši aspoň v kamarádce, jen spolutrpící vaše úspěchy náležitě ocení. Případně pátrejte po podobně postižených na internetu, kromě spousty motivace můžete najít báječné nízkokalorické recepty!
Vykliďte spižírnu!
Odstraňte ze svého dosahu cokoliv, co by vám mohlo křížit plány. Nemůžete sníst žádnou kalorickou bombu, jestliže ji zrovna nemáte po ruce. Nakupovat choďte zásadně sytá a k dietě uvědomělá - třeba těsně po cvičení.

Organizujte!
Ačkoliv můžete být náturou chaotik, teď potřebujete systematičnost jako sůl. Na většinu jídel musíte myslet dopředu, včas si shánět ingredience, počítat s časem na přípravu… Jakmile se ve vašem dietním plánu objeví díra, spíš sáhnete po něčem zakázaném.

Mějte po ruce zeleninu nebo ovoce - pořád!
Rajčata, salátová okurka, mrkev, meruňky, meloun, ananas… Berte si tyhle svačinky kamkoliv a když na vás jen trochu přijde hlad nebo nebezpečné chutě, zakousněte se nejdřív do nich. Mimochodem, pořádně vychlazené jsou tyhle pochutiny v létě víc osvěžující, než nanuk!

Dejte si záležet na vaření!
Dieta neznamená, že budete jídlo schroustávat se sebezapřením. I zdravé jídlo vám musí chutnat, tak nepodceňujte jeho přípravu. Někdy stačí špetka aromatického sýra nebo čerstvé bylinky a nemastné - neslané jídlo se změní v lahůdku. Nebuďte líná zkoušet nové a nové variace, vždyť většina vegetariánů jí mnohem pestřeji, než konzumenti klasické české kuchyně. Pokud jste si vybrala dietu, kde vám jednotlivé pokrmy vyloženě nechutnají, vykašlete se na ni, to není nic pro vás!

Překonejte nebezpečnou dobu!
Nastává u vás každodenně čas, kdy vás honí mlsná a vy byste dala cokoliv za pytlík chipsů nebo mísu oříškové zmrzliny? Nahraďte kritickou hodinu aktivní činností! Nejčastěji na vás chutě doléhají večer kolem osmé, kdy už jste si přísně zakázala cokoliv pozřít. Naplánujte si proto na tuhle dobu v nejlepším případě pohybovou aktivitu (ale ne tu z nejnáročnějších, klidně se třeba jen projeďte na kole, nebo oběhněte blok), pokud se vám do ní vůbec nechce, vyrazte třeba do kina nebo na koncert. Svěřte se všem přátelům, se kterými trávíte volný čas, že držíte dietu. Bude vám pak trapné si před nimi při nočním návratu dát hamburger nebo pizzu.

Dodržujte večerní půst, ale s mírou!
Pokuste se skutečně nejíst po šesté hodině. Dřív se trýznit nemusíte - obrovská časová propast mezi večeří a snídaní by vám zbytečně zpomalovala metabolismus. Naopak můžete zlomový čas klidně posunout o něco dozadu, pokud jste noční pták a dokonce býváte večer hodně aktivní. Jestli ale nemáte vyloženě hlad, odpusťte si večerní a noční jídelní hříchy. Co si večer odřeknete, ráno si můžete užít ve dvojnásobném množství. Navíc čím dřív ráno dostanete hlad, tím dřív metabolismus zase zalarmujete!

Zapomeňte na alkohol!
Ulevíte tak nejen játrům, ale i tukovým polštářům. Je úplně jedno, že jste vynechala večeři, když do sebe pak naléváte jednoho panáka za druhým - možná do sebe ve finále vpravíte dokonce víc kalorií. Démon alkohol navíc podporuje chuť k jídlu a nezřídka se po něm na své dietní snažení vykašlete a namíříte si to rovnou ke stánku s hranolky. Dovolte si maximálně sklenici bílého vína k večeři a nevěřte, že bez alkoholu bude váš život chudší, naopak!

Spěte sladce!
Spánek je nejlevnější a zároveň nejpříjemnější (možná vedle sexu) společník, kterého si při dietě můžete přát. Napumpuje vás totiž zázračně energií, která se vůbec nepromítne ve vašich kalorických tabulkách! Nevyspalí lidé mají mnohem větší chuť sáhnout po čokoládě nebo jiném dobíječi baterek. Zvykněte si proto místo sýčkování u televize klidně zalehnout třeba v deset a začít každý den jako neděli


 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama